חקר הרשתות החיסוניות המעוררות את התפתחות רקמת השד אך גם היווצרות סרטן

סטטוס המחקר: בביצוע
שנות המחקר: 2022, 2023, 2024

אודות החוקרת:

ד"ר מירב כהן

ד"ר כהן קיבלה את התואר השני שלה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בן-גוריון בנושא אימונולוגיה של גידולים סרטניים. בעלת תואר דוקטור בנוירו- אימונולוגיה ממכון וייצמן למדע. היא השלימה את לימודי הפוסט-דוקטורט שלה בגנומיקה אימונולוגית במכון וייצמן למדע ובנוסף, השלימה פוסט- דוקטורט בבית הספר לרפואה ע"ש איקן בבית החולים הר סיני בניו-יורק (Icahn School of Medicine at Mt. Sinai in New York City).

ד"ר כהן היא מרצה בכירה באוניברסיטת תל-אביב, בחוג למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה קלינית ובעלת מעבדת מחקר המתמחה באימונולוגיה התפתחותית וסרטן.
מענק פיתוח קריירת מחקר (Research Career Development Award – RCDA)
אוניברסיטת תל אביב

תקציר המחקר:

הרקמות בגופינו מתפתחות על ידי תקשורת בין התאים. בזמן גיל ההתבגרות, התפתחות רקמת השד מתאפיינת במעורבות של תאים מסוגים שונים המאותתים אחד לשני ומאפשרים תהליכי גדילה תקינים של השד. הפרעות לאיתותים התאיים יכולות לגרום לוויסות לקוי של המערכת האחראית לגדילה תקינה של רקמת השד ולהוביל להתנהגות תאית חריגה אשר עלולה ליצור סביבה תומכת להתפתחות סרטן השד.

המחקר של ד"ר כהן ומעבדתה יעסוק בגילוי והבנה עמוקה יותר של התהליכים התאיים אשר תורמים להתפתחות סרטן השד. המחקר יתמקד בגילוי האיתותים בין תאי מערכת החיסון ותאים נוספים ברקמות סרטניות וגם ברקמות רגילות.

שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מעולם הביולוגיה המולקולרית, יחד עם שימוש חדשני במודלים ניתוחיים חישוביים יאפשרו לד"ר כהן ומעבדתה לבנות מפה מולקולרית שמראה את היחסים בין תאים יחידים. מפה זו תאפשר הדגשה של האותות האחראיים להתפתחות פיזיולוגית של סרטן השד. ניסויים ראשוניים יזהו סמנים ביולוגיים לגילוי מוקדם של סרטן השד ויעדים פוטנציאליים לטיפול אימונותרפי ממוקד.
תחום המחקר / מילות מפתח: אבחון מוקדם, ביולוגיה מולקולרית, סרטן שד

פרסומים: